Listing 1 - 10 of 51 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
psychology --- psychologie --- Psychology --- Psychologie --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Waarneming --- Motivatie --- Intelligentie --- Persoonlijkheid --- 411 --- Cognitieve ontwikkeling --- Communicatie --- Leerpsychologie --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Persoonlijkheidsleer --- Sekseverschillen --- psychologie - inleidingen --- Psychologie - Inleidingen - Hand- en leerboeken
Choose an application
Het leraarschap is boeiend, maar kost soms veel energie. Hoe blijven leraren energiek en geïnspireerd, zodat zij hun beroep - ook op lange duur - met plezier kunnen uitoefenen? Allerlei zaken hebben invloed op de vitaliteit van de leraar, zoals persoonlijk leiderschap, de schoolcultuur en de relatie met leerlingen, collega's en schoolleiding. Dit boek behandelt vier belangrijke factoren, die bepalend zijn voor de vitaliteit van leraren: verbinding, autonomie, inspiratie en prestatie. Bij elke factor bespreekt de auteur het spanningsveld dat hierbij een rol speelt en de wijze waarop leraren daarmee kunnen omgaan. Het boek is geschreven voor leraren in alle schoolsectoren, maar is ook relevant voor schoolleiders en HRM-functionarissen. Ook zij kunnen bijdragen aan de vitaliteit van leraren. Naast informatie en onderzoeksgegevens, vindt de lezer in dit boek praktijkvoorbeelden, tips en oefeningen die leraren helpen hun vitaliteit te behouden of te versterken.
454.2 --- autonomie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Leidinggeven --- grenzen stellen --- verbondenheid --- Onderwijs --- Onderwijskunde --- Lesgeven --- Onderwijsstrategieën --- Didactiek --- Leraren --- Functioneren --- Professionalisering --- Motivatie --- Leraar --- Directie --- Schoolcultuur
Choose an application
Achievement motivation. --- #PBIB:2005.3 --- #KVHB:Competentie --- #KVHB:Prestatiemotivatie --- #KVHB:Motivatie --- Competentiegericht onderwijs --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- 415.4 --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Achievement motivation --- Performance motivation --- Educational psychology --- Motivation (Psychology) --- Performance
Choose an application
Dit boek presenteert honderd strategieën op een 'fris en fruitige' manier en speelt in op de populariteit van het sms'en onder leerlingen. De strategieën zijn makkelijk te onderwijzen, te oefenen en te repeteren voor leraren.
basisonderwijs --- leren leren --- Didactics of primary education --- motiverend onderwijs --- 450.8 --- Concentratie (Aandacht) --- Organiseren --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Zelfvertrouwen --- Zelfstandig leren --- Methodiek van het studeren --- Motivatie --- Lager onderwijs --- Nederland --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsstrategie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Het uitgangspunt van dit boek is dat elk kind talenten heeft. Bij sommige kinderen is meteen duidelijk wat hun talenten zijn. Bij andere niet. Het boek helpt de leraar bij de zoektocht naar talenten van kinderen. Daarbij wordt ook stilgestaan bij het eigen talent als leraar. Er worden acht talenten geportretteerd aan de hand van de meervoudige intelligenties van Howard Gardner, aangevuld met nog vier portretten vanuit de invalshoek hoofd, hart, handen en hele diverse talenten. Verder wordt ingegaan op hoe de leraar in de praktijk moet omgaan met de aanwezige talenten en leerstijlen om hun waarde zo goed mogelijk te laten uitkomen. Tot slot worden er lesideeën gegeven per vak en volledige lessen om kinderen hun eigen talenten te laten ontdekken en dat van anderen te kunnen zien.
zorgverbreding --- lager onderwijs --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- talentmanagement --- 415.4 --- Intelligentie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Reflecteren (Terugblikken) --- Talenten --- Motivatie --- Hogere geestelijke functies --- (zie ook: Studiemethoden) --- Begaafdheid --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Kinderpsychologie --- Talent --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Jeugdpsychologie --- Kind
Choose an application
Educational psychology --- Didactics --- Secondary education --- reflectie (psychologie) --- lager onderwijs (doelgroep) --- didactische processen --- motiverend onderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leerprocessen --- Didactiek --- Leermethoden --- Onderwijsleerprocessen --- Basisonderwijs ; Nederland ; didactiek --- Klassenmanagement --- Basisonderwijs --- basisonderwijs --- KHCA --- didactiek --- 474 --- Motivatie (Studiemotivatie) --- praktijkonderzoek --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Leerproces --- Leermethode
Choose an application
Dit uiterst informatieve boek over begaafde leerlingen in het basisonderwijs voorziet om meerdere redenen in een directe behoefte. In de eerste plaats zijn er nog te veel mythen en misverstanden over (hoog)begaafdheid, die hier met feiten worden weerlegd. Tegelijkertijd presenteren de auteurs, specialisten uit het netwerk van Fontys Hogeschool Kind en Educatie en KPC, alle recente en relevante kennis en informatie over begaafdheid, basisschool en passend onderwijs. In de derde plaats doen ze dat op praktische wijze met tal van voorbeelden, illustraties, schema's en overzichten uit de vakliteratuur. Daarbij hanteren zij een actieve benadering van het werken met begaafde leerlingen, met pedagogische sensitiviteit als leidraad. De hoofdstuktitels geven tot slot de heldere opbouw van 'begrip' tot 'uitdaging' van (hoog)begaafdheid weer. Naast vier bijlagen over (hoog)begaafde leerlingen, (hoog)begaafde onderpresteerders, handreiking voor observatie en gesprekken en voorbeelden van complexe opdrachten, bevat dit boek een literatuurlijst. Alleen een register ontbreekt helaas in deze voortreffelijke en praktijkrelevante uitgave. Voor leerkrachten en ouders een waardevolle bron en naslagwerk. © NBD Biblion - Drs. A. Schipper MA
Cognitive psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- opvoeding --- hoogbegaafdheid --- lerarenopleiding --- Hoogbegaafdheid --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Kind --- hoogbegaafde kinderen --- 462.1 --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Basisonderwijs --- Inclusief onderwijs --- sensitiviteit --- Differentiatie --- Metacognitie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- hoog sensitieve kinderen --- 462.1 hoogbegaafde kinderen --- didactiek --- kinderen --- orthopedagogiek --- Hoogbegaafde kinderen
Choose an application
Als goede leerkracht stimuleer je leerlingen om ván en mét elkaar te leren leren. Je bevordert daarmee hun zelfstandigheid. Gemotiveerd leren toont je de relatie tussen je eigen leerstijl en je voorkeurstijl van begeleiden. Je leert o.m.: - Leerstijlen te herkennen - Bewust keuzes te maken voor verschillende begeleidingstijlen - Leermotivatie te beïnvloeden Deel 1 van Gemotiveerd leren beschrijft aan de hand van praktijkvoorbeelden de leerstijlen van Kolb en van Vermunt. Deel 2 bepleit het combineren van deze leerstijlen, toegelicht met een helder model. De auteur beschrijft met praktijkvoorbeelden welk studentgedrag iedere leerstijl kenmerkt en hoe een leerkracht daar rekening mee kan houden. In deel 3 komen de eigen ervaringen van de auteur aan bod. Gemotiveerd leren is een studie- en werkboek ineen.
begeleidingsmethodieken --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- Didactics --- leerstijlen --- motiverend onderwijs --- didactiek --- Didactiek --- competenties --- leren leren --- 450.8 --- Begeleiding(Coaching) --- Competenties --- Kolb, David --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Begeleiding (Coaching) --- Leermethodes --- Leerstijlen --- Leren --- Motivatie --- Begeleiding van kinderen --- Coaching --- 454.22 --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstijlen --- Leermotivatie --- Lerarenopleiding --- Leraren basisonderwijs --- Leerstijl --- Onderwijsstijl --- Leraar basisonderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsleerprocessen
Choose an application
leren --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- motiverend onderwijs --- secundair onderwijs 3de graad --- Didactic strategies --- motivatie --- feedback --- Lerarenopleiding --- algemeen --- #KVHB:Test; leerstijl --- #KVHB:Test; secundair onderwijs --- #KVHB:Test; studiemotivatie --- #KVHB:Test; voortgezet onderwijs --- #KVHB:Testotheek TP --- 37.048 --- Motivatie (Studiemotivatie) --- leerlingenbegeleiding --- studiebegeleiding, advies --- algemeen. --- PHL-Central Office 13 --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding
Choose an application
Klasmanagement gaat over de agogogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen.Uit de inhoud:Klasbeheer ? Middelen voor een doeltreffend klasbeheer ? Maatregelen en schikkingen ? Tempo ? Motivatie ? Duidelijkheid ? Scheppen van een gunstig klasklimaat: sociaal-affectief, gedragstheoretisch ? Omgaan met probleemgedrag ? Aanstiplijst.
didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactic strategies --- klasgroepen --- 454.2 --- Klasklimaat --- Klassenmanagement --- Motivatie --- Probleemgedrag --- Regels --- Straffen --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- klasbeheer --- klasklimaat --- klasmanagement --- 060315.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- 474.2 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Onderwijsstrategieën --- Provincie West-Vlaanderen
Listing 1 - 10 of 51 | << page >> |
Sort by
|